• Kategorie
  • Szukaj
  • Sterociągi - przekładnie kierownicze ULTRAFLEX

Wybór optymalnego sterowania mechanicznego ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i obsługi łodzi. Połączenie mocy silnika, kształtu kadłuba i prędkości łodzi decyduje o wyborze rodzaju sterowania. Siła przyłożona do steru wzrasta wraz z prędkością łodzi i mocą silnika i może powodować trudności w sterowaniu. W przypadku łodzi o dużej wyporności z wbudowanymi maszynami lub napędami rufowymi można ogólnie założyć duże siły sterujące lub sterowe. W takim przypadku nie zaleca się mechanicznego sterowania linką; w takim przypadku należy zastosować hydrauliczne układy sterowe ULTRAFLEX).

 

Moc silnika

Sterowaniem jednoprzewodowe

dla łodzi poniżej 50MpH

Sterowanie dwuprzewodowe  

dla łodzi powyżej 50MpH

ZABURTOWY

do 40KW (55PS)

T67

ZABURTOWY

T85
T71FC
T81FC
T73NRFC 

T91

T93ZT

T72FC

SILNIK 
STACJONARNY

T85
T71FC
T81FC
T73NRFC
T83NRFC

T72FC

STERNDRIVE
(napęd rufowy)

 

T85
T71FC
T81FC

T72FC

Jak dobrać linkę zmiany biegów lub linkę sterową?

Linki sterowe i linki zmiany biegów są dostępne w odstępach co 1 stopę (0,3048 m). Ustalając prawidłową długość linki sterowania należy dodać następujące wymiary: do przekładni kierowniczej do burty, następnie długość burty i od burty do osi silnika, na każde zagięcie 90° dodać ok. 10 cm. Jeśli układ kierowniczy jest zainstalowany na silniku zaburtowym z odchylaniem należy dodać 30 cm do całkowitego wymiaru. Generalnie lepiej jeśli linka jest trochę za długa niż za krótka. Nadmiar można zwykle schować gdzieś w łodzi. Jeśli sterociąg  jest za krótki lub jest zainstalowany z ostrymi zagięciami, nie można go w ogóle używać, a sterowanie/zmiana biegów nie będą działać zadowalająco.