- Kategorie
- Szukaj
-
Sterociągi - przekładnie kierownicze ULTRAFLEX
Wybór optymalnego sterowania mechanicznego ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i obsługi łodzi. Połączenie mocy silnika, kształtu kadłuba i prędkości łodzi decyduje o wyborze rodzaju sterowania. Siła przyłożona do steru wzrasta wraz z prędkością łodzi i mocą silnika i może powodować trudności w sterowaniu. W przypadku łodzi o dużej wyporności z wbudowanymi maszynami lub napędami rufowymi można ogólnie założyć duże siły sterujące lub sterowe. W takim przypadku nie zaleca się mechanicznego sterowania linką; w takim przypadku należy zastosować hydrauliczne układy sterowe ULTRAFLEX).
|
Moc silnika |
Sterowaniem jednoprzewodowe dla łodzi poniżej 50MpH |
Sterowanie dwuprzewodowe dla łodzi powyżej 50MpH |
ZABURTOWY |
do 40KW (55PS) |
||
ZABURTOWY |
|||
SILNIK |
|||
STERNDRIVE |
|
Jak dobrać linkę zmiany biegów lub linkę sterową?
Linki sterowe i linki zmiany biegów są dostępne w odstępach co 1 stopę (0,3048 m). Ustalając prawidłową długość linki sterowania należy dodać następujące wymiary: do przekładni kierowniczej do burty, następnie długość burty i od burty do osi silnika, na każde zagięcie 90° dodać ok. 10 cm. Jeśli układ kierowniczy jest zainstalowany na silniku zaburtowym z odchylaniem należy dodać 30 cm do całkowitego wymiaru. Generalnie lepiej jeśli linka jest trochę za długa niż za krótka. Nadmiar można zwykle schować gdzieś w łodzi. Jeśli sterociąg jest za krótki lub jest zainstalowany z ostrymi zagięciami, nie można go w ogóle używać, a sterowanie/zmiana biegów nie będą działać zadowalająco.
|
|
|
|
- Producenci