• Kategorie
  • Szukaj
  • Sterowanie hydrauliczne ULTRAFLEX

Wszystkie części sterowania hydraulicznego Ultraflex są specjalnie zaprojektowane i wyprodukowane do użytku morskiego, a materiały są również zaprojektowane do tego zastosowania, aby zapewnić długą i bezpieczną pracę w takich warunkach.

Ogólne informacje o sterowaniu Ultraflex

Jak działa sterowanie hydrauliczne.
Jeden obrót kierownicy powoduje pompowanie oleju hydraulicznego z głowicy kierownicy (która jest w zasadzie pompą hydrauliczną) przez przewód hydrauliczny (rura miedziana lub nylonowa) do cylindra sterującego, powodując wysunięcie lub cofnięcie tłoka. Siłowniki hydrauliczne są zaprojektowane tak, aby działały dwustronnie Musisz sobie wyobrazić, że w cylindrze hydraulicznym są dwie komory. Jeśli jeden olej zostanie wpompowany do jednego, olej przepłynie z powrotem do głowicy sterującej z drugiego. Zawory są również wbudowane w głowicę sterującą, co zapewnia, że ​​siły działające na siłownik hydrauliczny z zewnątrz (wały, siły silnika itp.) Nie mogą być przenoszone na głowicę sterującą. Dodatkowo zawory te powodują separację w przypadku kilku stanowisk sterowniczych.

Uwagi dotyczące wyboru sterowania hydraulicznego

Na siły, które muszą być użyte do obsługi hydraulicznego układu kierowniczego, wpływają różne czynniki:

  1. Prędkość łodzi
  2. Wymiary steru, moc silnika
  3. Rozmiar śmigła
  4. Typ łodzi (wypornikowa, pół-szybowiec, szybowiec)
  5. Warunki bieżące i pogodowe.

Decydujące jest również to, która głowica sterująca jest połączona z którym siłownikiem hydraulicznym.
Na przykład, jeśli weźmiesz głowicę sterującą o małej objętości komory (tj. Ilość oleju pompowanego w jednym obrocie) i połączysz ją z siłownikiem hydraulicznym, który ma dużą objętość komory, siły, które trzeba przyłożyć, będą wynosić mały. Aby jednak w pełni wysunąć baran, musisz wykonać wiele zakrętów. Jeśli wybierzesz odwrotnie, potrzebujesz na przykład tylko 2 obrotów, aby osiągnąć maksymalne rozciągnięcie stempla, ale wtedy wymagany jest większy nakład siły.
Decyzja co do tego, który układ kierowniczy ma zostać zamontowany, zawsze powinna być podejmowana w porozumieniu z konstruktorem łodzi i / lub producentem silnika lub wyspecjalizowaną firmą wykonującą montaż!
Generalnie nie należy używać sterowania na łodziach, które są szybsze niż 60 mil na godzinę lub których silnik przekracza maksymalny silnik określony przez producenta łodzi.